Donderdag 11 januari 2024
Winactie "Speuren en kleuren rondom de kerststal"

In de kerstvakantie konden kinderen in de basisschoolleeftijd een speurtocht maken in de St. Elisabethkerk rondom onze mooie kerststal. In het kerstverhaal in het speurtochtboekje waren een aantal woorden weggelaten, die de kinderen mochten invullen. Daarna volgden vragen, over het kerstverhaal zelf, maar ook over de kerststal. De kinderen moesten dus goed nadenken en op alle kleine details letten. Ook mochten zij een kleurplaat inkleuren.

We hebben heel wat goede antwoorden op de vragen voorbij zien komen én mooi versierde kleurplaten uit het speurtochtboekje.

Zondag 7 januari, tijdens de warme chocolademelk en koek na Lessons&Carols, vond de prijsuitreiking van de winactie  plaats.

Pastoor Schaepman maakte de winnaars bekend en emeritus-bisschop Hurkmans overhandigde de prijzen aan de kinderen.

Kerststalspeurtocht
De 1e prijs gaat naar één van onze communicanten, Robin ten Haaf, 7 jaar. Robin kon helaas niet bij de prijsuitreiking aanwezig zijn, maar krijgt binnenkort haar tegoedbon. Zij mag samen met twee vrienden een kijkje komen in de schatkamer van de St. Elisabethkerk. Daar zal hun een mooie verrassing wachten!

De 2e prijs ging naar Lukas Teeuwen, 5 jaar. Lukas woont zelf in Utrecht, maar was in de vakantie met zijn opa en oma uit Grave naar onze kerststal komen kijken en had heel goed zijn best gedaan op alle vragen. Opa en oma zullen Lukas zijn prijs overhandigen.

Noella van Gemert, 12 jaar, mocht de 3e prijs uit handen van bisschop Hurkmans aannemen.

Bij de Kleurplaatwinactie gingen de eerste en tweede prijs naar een broer en zus.
Mik de Klein van 4 jaar, kreeg van de bisschop de 1e prijs uitgereikt: een vrolijke stickerbijbel.
Zijn zus Evi de Klein 6 jaar, mocht de 2e prijs in ontvangst nemen.
Flo Jagers, 7 jaar, is de gelukkige winnaar van de 3e prijs.

Winnaars, van harte gefeliciteerd en veel plezier met jullie prijs!

Maar ook alle andere kinderen willen wij bedanken voor hun enthousiaste meedoen