Dinsdag 14 februari 2023
VastenVisie: Themalezingen, voorbereiding op Pasen '23
Ook voor diegenen die al langer met de gedachte spelen om zich wat meer in het geloof te verdiepen, maar die misschien niet weten waar te beginnen:
in de Veertigdagentijd starten wij in onze parochie met een kleine serie themalezingen.
Deelname is gratis.
Om een hartelijke en gastvrije ontvangst mogelijk te maken, is van tevoren opgeven wenselijk
via algemeen@st-elisabethparochie.nl , dit kan ook via telefonisch contact met het parochiecentrum.

Maandag 13 maart, 19:15 uur FilmavondThe Two Popes’ (2019), in de foyer van de St.-Elisabethkerk.
Maandag 20 maart, 19.00 uur VastenVisie: Identiteit (lezing, voor beginners en gevorderden) in de foyer van de St.-Elisabethkerk.
Aansluitend is er gelegenheid tot aanbidding van het Allerheiligste Sacrament.
Maandag 27 maart, 19.00 uur VastenVisie: Vreugde (lezing, voor beginners en gevorderden) in de foyer van de St.-Elisabethkerk.

Goede Week
Palmzondag van het Lijden van de Heer, 2 april

9.30 uur H. Mis Onze-Lieve-Vrouwekerk (Oud Velp),
11.00 uur  Hoogmis St.-Elisabethkerk, aansluitend Palmpasenoptocht.

Maandag 3 april, 19.00 uur VastenVisie: Heiligheid (lezing, voor beginners en gevorderden) in de foyer van de St.-Elisabethkerk.
Aansluitend is er gelegenheid tot aanbidding van het Allerheiligste Sacrament.
Dinsdag 4 april, 19.00 uur Boeteviering in de St.-Elisabethkerk, met aansluitend biechtgelegenheid (onder voorbehoud).
Woensdag 5 april, 19.00 uur Chrismamis in de kathedrale basiliek van Sint-Jan Evangelist te Den Bosch. Aansluitend is er koffie of thee in een Bossche horecagelegenheid voor parochianen.

Witte Donderdag 6 april, 19.00 uur Plechtige Eucharistieviering waarin wij de instelling van de H. Eucharistie, het Priesterschap en het gebod van de naastenliefde herdenken in de St.-Elisabethkerk.
Aansluitend is er een feestelijke bijeenkomst voor vrijwilligers met koffie, thee en iets lekkers in de Hemelvaartzaal.

Goede Vrijdag 7 april,
15.00 uur Kruisweg, in de St.-Elisabethkerk. St.-Lambertuskerk, St.-Jan de Doperkerk en Onze-Lieve-Vrouwekerk (Oud Velp).
19.00 uur Goede-Vrijdagplechtigheden in de St.-Elisabethkerk
Aansluitend is er een moment van ontmoeting van nabestaanden van overleden parochianen (Pasen 2022-2023) in de Hemelvaartzaal.

Foto: ‘De Verrijzenis’, glas-in-loodraam Max Weiβ, 1959
            Apsis HH. Vincentius en Antonius van Paduakerk