Vrijdag 15 september 2023
Filmavond 4 oktober: "The Letter" met paus Franciscus
Het klimaat verandert, ecosystemen worden vernietigd en we zijn het contact kwijt met de aarde en elkaar. Ofwel, we zorgen slecht voor ons gemeenschappelijk huishouden. Wereldleider paus Franciscus roept ons op om de verbinding weer aan te gaan. Met de aarde en elkaar. Door te luisteren naar degenen die niet vertegenwoordigd zijn in het politieke debat:
  • De stem van de jongeren die last gaan hebben van de veranderingen,
  • De stem van de inheemse volken die hun leefgebied beschermen met hun leven
  • De stem van de dieren en ecosystemen die op het punt staan uit te sterven
  • De stem van de mensen in armoede, die het zwaar hebben omdat ze zich nauwelijks kunnen aanpassen aan de veranderingen.
Deze groepen hebben een verhaal te vertellen. En door te luisteren en met hen samen te werken, ontstaat hoop. Hierover maakte Laudato Si Movement een film, die inmiddels al door 8,6 miljoen mensen bekeken is. We nodigen jou van harte uit om deze samen met ons te bekijken. Nodig je kennissen uit en kom op 4 oktober, de feestdag van Franciscus van Assisi, naar de foyer van de Sint-Elisabethkerk. Inloop om 19.00 uur, start 19.15 uur. Deelname is gratis na inschrijving via het parochiecentrum (per e-mail of telefoon).