Donderdag 18 april 2024
(Werkzaamheden St.-Elisabethkerk) Toegankelijkheid kerk en plein

Start werkzaamheden St. Elisabethkerk Grave

De St.-Elisabethkerk van Grave staat aan de vooravond van de uitvoering van werkzaamheden aan het dakdeel (aan de zijde van het "Domplein"). Deze werkzaamheden vormen onderdeel van het SIM-plan 2021-2026. Tijdens deze werkzaamheden zullen onder andere de leien vernieuwd worden.

Start werkzaamheden
De werkzaamheden starten in week 17 en zullen zullen ongeveer 20 weken in beslag nemen.

Opdrachtgevers en -nemers
Opdrachtgevers voor de instandhoudingswerkzaamhednen zijn de parochie H. Elisabeth, patrones van de caritas en de Stichting Restauratiefonds Elisabethkerk Grave (REG). De aannemer is Van Dinther Bouwbedrijf uit Schaijk. Het bedrijf F. Bogaerts verzorgt het lei- en loodgieterswerk en de schilderwerkzaamheden liggen in handen van De Bresser.

Gevolgen van de werkzaamheden

De werkzaamheden zullen op een aantal gebieden impact hebben:
- Het Domplein wordt ingericht als werkruimte voor de bouw. Dat betekent dat parkeren voor auto’s tijdens de werkzaamheden met ingang van 22 april niet is toegestaan. Voetgangers en fietsers zijn welkom via de kleine poort van het Domplein. Ook de urnentuin blijft bereikbaar.

- De dagmissen (woensdag, donderdag en vrijdag) worden tijdelijk verplaatst naar de Hemelvaartzaal. Kerkgangers voor deze vieringen worden gevraagd om gebruik te maken van de steeg tussen ‘De Kerkleuner’ en ‘Het Herboren Aapje’. Ook het koffiedrinken na de H. Mis vindt plaats in de Hemelvaartzaal.

- De hoofdingang van de kerk blijft voor de zondagsmissen in gebruik.

- Het parochiecentrum blijft gewoon open en toegankelijk op de gebruikelijke manier. Mochten de werkzaamheden leiden tot een dermate niveau van overlast, dan zal het kerkbestuur maatregelen nemen.

- Uitvaarten in de kerk blijven mogelijk.

Uiteraard wordt geprobeerd de overlast tot een minimum te beperken.