Donderdag 08 februari 2024
Vastenactie 2024 maakt dromen waar!
De Vastenactie wordt gewijd aan gezinnen. We slaan, samen met de andere parochies in ons dekenaat, de handen ineen om gezinnen die het zwaar hebben een dag vol zorgeloos plezier te bieden.

Het doel? Gezinnen naar de magische wereld van de Efteling te brengen. Daar komen immers geluk en avontuur samen. Zo’n dag is echter ontzettend duur. Het bisdom van ’s-Hertogenbosch heeft ons (gezamenlijk) 175 toegangskaarten gegeven, inclusief vouchers voor lekkernijen in het park. Dat is een groot gebaar, maar wij willen de dag compleet maken.

We willen niet aan de toegang tot het park bieden, maar ook zorgen voor vervoer, iets lekkers voor onderweg, lunch en avondeten. Zo weten we zeker dat de gezinnen (die het sociaal of financieel zwaar hebben) hun zorgen vergeten en onvergetelijke herinneringen creëren.

Het streefbedrag is 18.000 euro. Door de entreekaartjes en de vouchers (van het bisdom) is 10.000 euro daarvan gedekt. Samen gaan we voor de resterende 8.000. Het project is een gezamenlijke inspanning van de parochies in het dekenaat Cuijk-Boxmeer-Gemert, de parochiële caritasinstellingen en andere sponsors.

We maken het u graag makkelijk om bij te dragen: digitaal overmaken kan op bankrekeningnummer: NL49 RABO 0117 1025 20 t.n.v. Parochie H. Elisabeth o.v.v. ‘Vastenactie 2024’. U kan uw bijdrage ook overmaken via de Givt-app. Met een automatische opdracht via uw bank is het eenvoudig in te plannen.